dijous, 3 d’abril del 2014

Bunyols de bacallà



Aquest és un dels plats lligats a la meva infància, quan el bacallà era una font econòmica de proteïnes i se'n feia sovint a totes les cases. He de dir que la meva mare era especialment bona fent plats amb bacallà: amb arròs, amb samfaina, bunyols... Especialment els bunyols eren celebrats a casa i ella sempre em va voler ensenyar el secret, que jo, he de confessar, mai no vaig poder arribar a aprendre. Els ingredients s'havien d'anar afegint a la massa de mica en mica, fins que la cuinera (i aquí intervenia la saviesa de la mare que a mi em falta) determina, pel seu aspecte i consistència que la proporció entre ells és la correcta. El resultat eren uns bunyols que jo no he vist a cap més taula que la de casa. Però ja se sap que hi ha coses, especialment els plats de la nostra infància, que solament saben fer les mares i són irrepetibles, així que, mirant per la xarxa he trobat aquesta fòrmula, que no és la de la mare, però està prou bona i a més està al meu abast.

Ingredients

250 gr. de bacallà esqueixat
1 ou
3 cullerades de farina
1 gra d'all
julivert
2/3 parts d'una culleradeta de llevat
oli

Preparació

Triturem tots els ingredients, excepte l'oli, amb la batedora. Reservem aquesta pasta a la nevera al menys 30 minuts.



Posem una paella fonda al foc amb abundant oli i quan sigui calent, amb l'ajuda de dues culleres, anem posant porcions de massa. No cal que ens preocupem de la forma que els donem perque ells sols s'aniran arrodonint.




Els fregim fins que estiguin dauradets per totes bandes i els servim immediatament.



Imprimir Imprimir l'article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada