diumenge, 24 de novembre del 2013

Musclos amb ceba i tomàquet



M'encanten els musclos, els trobo deliciosos. Si no els preparo més sovint és perquè dóna feina netejar-los i em fa mandra. Però de tant en tant no em puc resistir i en compro, i la veritat és que l'esforç val la  pena. El marisc més econòmic i deliciós, que més volem?


Ingredients

1 kg. de musclos
1 ceba
2 o 3 tomàquets vermells
mig got de vi blanc (opcional)
un polsim de pebre de caiena, o una mica de bitxo (opcional)
sal
oli d'oliva

Preparació

Netegem els musclos rascant bé les closques amb un ganivet.


Tallem la ceba en juliana, la salem una mica i la fregim a foc mig en una paella fonda.


Quan la ceba estigui fregida afegim els tomàquets ratllats. Hi posem una mica de sal i sofregim uns minuts. Si els volem una mica picants, i jo crec que a aquest plat li va molt bé un toc picantet, afegirem un polsim de pebre de caiena o un trocet de bitxo. En aquest moment podem afegir una mica de vi blanc i el deixem evaporar.

Tirem els musclos a la cassola, barregem el conjunt i tapem la cassola.


Esperem aproximadament 3 minuts i destapem. Els musclos s'hauran obert i hauran deixat anar un suquet que es barrejarà amb el tomàquet i la ceba.

Donem unes voltes i servim. Abans, però, per evitar accidents, localitzarem el trocet de bitxo, si n'hem posat, i el retirarem.


Acompanyarem de força pa per sucar.



Imprimir Imprimir la recepta

2 comentaris:

  1. Recepta memorable, Gracies
    Tinc un gran record quan amb els meus pares agafavem el 39, i a la Barceloneta ens crospiem musclades com aquesta.
    ...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt sovint els millors records estan lligats a família i amics al voltant d'una taula. Gracies pel teu comentari.

      Elimina