dissabte, 9 de maig del 2020

Farinetes d'avena veganes


No era la meva intenció escriure aquesta recepta. La faig tants cops al llarg d'una setmana i és tan simple que em semblava innecessari compartir-la. Però la mama m'ho ha demanat, per saber-me-la fer si mai li cal. Els seus desitjos són ordres, oi?

Ingredients

1 grapat i 1/2 de flocs d'avena fins
1 got de llet de soja o d'avena
1 culleradeta de llavors de lli moltes
Canyella

Possibles guarnicions
Fruita: normalment plàtan, poma o fruits vermells
Crema de cacahuet o d'altres fruits secs
Xocolata negra
Fruits secs trossejats
Llavors de carabassa
Xarop d'atzavara (sirope de ágave)


Preparació

Preparem la base d'avena en sí: posem els flocs d'avena, la llet (alternativament es pot fer amb aigua), el lli i un toc de canyella en un cassó, a foc mig. Quan la llet estigui ja una mica calenta baixem el foc. Anem remenant contínuament mentre s'espesseix, fins que tingui la consistència desitjada. A mi m'agrada que no estigui del tot densa, però que no tingui gens de líquid. En el meu cas deu trigar uns 5 minuts. La retirem del foc i la posem en un bol. Si es vol la base amb xocolata es pot posar al principi una cullerada de cacao en pols, que també li dóna un gust boníssim.

I ara ve la part divertida: posar-li moltes coses per sobre! 
Jo sóc una noia de costums i en general sempre me la preparo de la mateixa manera. Com es veu a una de les fotografies, acostumo a menjar-la amb plàtan, crema de cacahuet, una presa de xocolata i un toc extra de canyella. Tot es desfà amb la calor de l'avena i malgrat ser un esmorzar ben sa té un gust decadent, com si et mengéssis un capritx. Deliciós.
Alternativament un altre dia la vaig guarnir, com veieu, amb plàtan, fruits vermells congelats, llavors de carabassa i xarop d'atzavara.

Penso que qualsevol decisió és una bona tria. Aquí cadascú té les seves preferències gustatives. Pels més agosarats també es pot preparar salada, amb aigua en lloc de llet, sense la canyella i amb ingredients com ara alvocat, tofu o verdures per sobre. També ha d'estar boníssim!

Un esmorzar gustós i fàcil per començar el dia. A mi em deixa ben plena durant tot el matí. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada